Porady praktyczne

Paszport

Przed zawarciem umowy z biurem podróży należy sprawdzić ważność paszportu, istotne jest aby był ważny jeszcze kilka miesięcy od planowanej daty powrotu. W przypadku wylotów do większości krajów europejskich, paszport lub dowód osobisty musi być ważny przynajmniej 3 miesiące przed terminem powrotu. Jeśli wybieramy się do : Tunezji, Egiptu , czy Chin  paszport musi być ważny 6 miesięcy od daty powrotu.

 

Paszport – kradzież, zguba.

Należy niezwłocznie powiadomić rezydenta, pilota czy też opiekuna o zaistniałym fakcie oraz zgłosić się na policję, aby otrzymać odpowiednie zaświadczenie, na podstawie, którego Ambasada Polska wystawi paszport tymczasowy. Polecamy – przed wyjazdem zrobić kserokopię stron zawierających : zdjęcie, serię i numer paszportu, obywatelstwo, wizę. 1 szt. kserokopii zostawić w domu a drugą nosić w innym miejscu niż sam paszport czy tez zostawić w pokoju hotelowym w sejfie.

  

Wiza
Zgoda na pobyt w wybranym państwie, na określony czas i określony cel , wydawana przez przedstawicielstwo dyplomatyczne danego kraju. W ofertach biur podróży - zazwyczaj opłatę za wizy do Turcji / 20 $, kupując online, czy Egiptu/ 25$ płacąc na lotnisku po przylocie. Więcej o wizach do Chin , Tajlandii innych krajów w przewodniku...

 

Ubezpieczenie podróży

Kupując ofertę zapytaj konsultanta o zakres ubezpieczenia Organizatora Turystyki oraz kiedy kończy się okres ubezpieczenia

 

Dokumenty przed wyjazdem na lotnisko

– potwierdzenie rezerwacji– ważny paszport lub dowód.

 

Na lotnisku

Należy przybyć 2 godz. przed odlotem, zgłosić się na wyznaczone miejsce zbiórki. Dokumenty podróży tj. bilet lotniczy oraz voucher hotelowy otrzymuje się po okazaniu potwierdzenia rezerwacji oraz ważnego paszportu.

 

Samolot czarterowy

Samolot wynajęty przez organizatora/ touroperatora lub biuro podróży / na określoną ilość przelotów – zazwyczaj sezonowo, na określonej trasie. Przelot odbywa się na podstawie biletu wystawionego przez organizatora lub dokumentu podróży.

 

Samolot rejsowy

Loty odbywają się regularnie w określonych dniach tygodnia i godzinach , na ściśle określonych trasach

 

Infant

Określenie dziecka do 2 lat podróżującego z dwójką dorosłych

 

Dzieci do 2 lat

– samolotem bezpłatnie w momencie wylotu , nie siedzą na oddzielnym miejscu a jedynie na kolanach rodzica. Aby mogło podróżować bezpłatnie musi znajdować się pod opieką dwóch dorosłych. Dla każdego kolejnego dziecka podróżującego z rodzicami trzeba wykupić dodatkowe miejsce– świadczenia hotelowe gratis

 

Kobieta w ciąży
– do 26 tygodnia może bez przeszkód latać samolotem z gwarancją ubezpieczenia– między 27-35 tyg. , należy posiadać zaświadczenie od lekarza o braku przeciwwskazań do latania– powyżej 32 tyg. nie przysługuje ubezpieczenie kobiecie

 

Bagaż podróżny
– bagaż podręczny max. waga 5kg o rozmiarach: 55x40x20cm– bagaż główny max. waga w lotach czarterowych od 15 -20 kg. w zależności od przewoźnika lotniczego. Szczegóły do uzyskania u naszych konsultantów.

 

Połączenie antenowe

Odpłatny dowóz na miejsce zbiórki minibusem lub autokarem; istnieje możliwość przesiadki.

 

Program ramowy wycieczki objazdowej
Szczegółowy plan wycieczki objazdowej z podaniem konkretnych obiektów przewidzianych do zwiedzania, dokładnych tras , godzin przyjazdów i odjazdów z odwiedzanych miejsc. Organizator zawsze zastrzega sobie możliwość zmian programu ramowego z powodu złej pogody, zamknięcia obiektu przewidzianego w programie lub przyczyn niezależnych od organizatora.

 

Odwołanie wycieczki

Brak minimalnej ilości uczestników , działania sił wyższych , decyzji władz państwowych.

 

Zawarcie umowy

Następuje w momencie podpisania przez obie strony umowy o świadczeniu usług turystycznych oraz wniesienia opłat w wysokości i terminie określonym w umowie.

 

Reklamacje

Uczestnik ma prawo i obowiązek poinformowania o spostrzeżonych uchybieniach pilota lub innego miejscowego przedstawiciela Biura oraz żądania do podjęcia środków zaradczych. Podstawę do rozpatrzenia reklamacji stanowi kopia pisemnej reklamacji, albo adnotacja na voucherze potwierdzona przez: pilota, rezydenta lub kontrahenta w czasie trwania imprezy. Reklamacje winne być wniesione niezwłocznie, nie później jednak niż 7 lub 14 dni / należy sprawdzić szczegóły w warunkach uczestnictwa /.

 

Cena imprezy

Cena ustalona w umowie może być podwyższona w wyniku wzrostu: kosztów transportu , opłat urzędowych , opłat paliwowych czy wzrostu kursu walut.

 

Rezygnacja z imprezy

Rezygnacja lub zmiana imprezy turystycznej przez Uczestnika wymaga pisemnego oświadczenia; biuro z uwagi na poniesione koszty organizacji imprezy, zakupu świadczeń u kontrahenta zastrzega sobie prawo dokonania potrąceń – zależnie od ilości dni przed wyjazdem. 

 

Śniadanie kontynentalne

Zazwyczaj: porcja pieczywa, masło, dżem [czasem ser], kawa, herbata, napoje lub soki

 

ALL INCLUSIVE

Wersja "Wszystko w cenie" - posiada najczęściej: 3 posiłki dziennie, przekąski, napoje alkoholowe i niealkoholowe rodzimej produkcji, dostępne w barach i restauracjach na terenie hotelu ; może również zawierać nieodpłatne korzystanie z różnego rodzaju sportów wodnych i rozrywek. Forma wyżywienia jest uzależniona od standardu hotelu oraz sezonu. Formułę ALL INCLUSIVE można określić jednym zdaniem: bogata infrastruktura hotelowa a także bardzo wykwintne menu.